khas dari Dapur Binafsha :p

pisat-pisat membuka mata..
haha..aku baru bangun blk nih..
td,pas tadarus je..aku trus tido..xlrtnye pasal :p
skrg nih,aku pk nk stay up..nk tunggu sahur..tkot terlajak plak kang..smlm akma yg berkorban untuk berjage,kali ini..biar aku plak :D

thx to sis Aina 4 da dinner td..sedap~suke aku..haha..
petang tadi,aku ade goreng qataif.nk bwk gi umh k.aina..terigt pade trex..die pnh request nk tgok cmne ghoman qataif tuh..so,let's check it out dear :D


venue : dapur Binafsha :)
bahan-bahan : qataif,1 tin jagung,1 kotak qisytah(cream),gule n 1 biji lemon



''venue kita pada hari ini =) ''

'' 1 tin jagung, xkire ape-ape brand pun ok ''

''1 kotak @ tin qisytah ''

''1 kilo qataif = nus Dinar (rm2.50)

mule-mule,kite sapukan qisytah pade atas permukaan 1 keping qataif nih..
kemudian,taburkan gule n jagung secukupnya(jgn byk sgt..nnt bile goreng,terkuar isi-isinya..)
dan hasilnya,seperti di bawah..
senang saje :)


''view dekat setelah siap di kelim tepinye[ala-ala karipap je kan ?]


''himpunan of QATAIF[gebunye..geram:p]

''ketika di goreng''


''air perahan lemon''


''setelah siap digoreng,boleh la dihidang bersama air perahan lemon''

sedap gitu..gabungan masam-masam manis :)
ini adalah hasil pengajaran dr kakak2 senpai kami dlu..tika kami tahun 1 dlu..
ade yg mkn dgn air gula..ade yg mkn tnpa letak jagung..sumenya pelbagai..
jadi,bagi sesiapa yang masih belum pernah merasai cara ini,
selamat mencube :D


p/s: eyp budak morocco,anda berpuas hati x?hehe


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

17 comments:

Binafsha's said...

nak qotoif gak!!!!!!!!!!!!
waaa.....taon ni x dpt rase qotoif...
hukhuk...smpan sket tuk ak!!blk kang ak mkn...hihihi

Binafsha's said...

huhuhu
xpe xpe..
ade rezeki..insyaAllah,rase lg ek dik?;)

Binafsha's said...

eyp.post ni request dr bdak morocco tu kah??haishh...org suh dtg joden xnak...kan dah tertanya2 amende qotoif tuh..huhuhu

::yumako matsuki::

Binafsha's said...

ye saye..
budak itu yg memintanya..
tp dr thun lepas lgi:p
thun nh bru di approve request nye..huhu~

tuhla..pkse die wei dtg jordan:)
hehe..

*purplelish*

creamyfiodesi said...

woi ngumpat!hahaha!
laaa..xkan kasi aku tgk je?
masakkn la tok aku!huhu!
wei, aku xpat dtg jordan la...
gigi aku saket.=P
mane aku nk crik roti qutaif tuh?
mcm dorayaki punye roti jek.
korang la dtg cni, bwk qutaif tu skali...hehe!
btw...tq my dear kasi aku tgk pic masakan yg wat aku telan air liur nih...
sabar~ pose~
=D

creamyfiodesi said...

ha..lg 1.
kt jordan huruf d dibunyikn jd t ke?
qisydah = qisytah?
wei, qisydah mkn ngan strawberry sedap wei!
nyum33!
sabar~pose~

Binafsha's said...

hihi~mne ade ngumpat woo~
kan trex dpt bce tuh :p
err,cmne nk mskkan plak..
trex la dtg..dtg raye sini y0k?
eeeeeeee..jwpn xmunasarawak!
sakit gigi masih boleh berjln la dear :)
mcm mne nk crik kuih nih?crik kt jordan wktu ramadhan saje..full stop!huhu..

ouh,ek?tatawla plak..
mmg die punyer sebutan cmtu je..
nyummy2..mkn qisydah ngan KIWI pn best jgk :p


trexxx!rinddu ^_^

Hazim Azhar said...

HUIYYOO....

X ponah den makan bondo ni kat mesir!

Nak buat la nanti.. Thank bro~

heheh..

Binafsha's said...

hey akh hazim :)

camne msia?
sht?dgr cte ritu
gi jmpe ngan rs's mmbers?
x aci :((
nak ikuttttttttt!
hehe...

ouh,buek la..
den tygkan yo:p

Anonymous said...

waaa,nak gak!!
taun ni se-ramadhan kat msia.
balik pon da raye
nak qotoif gak!!~~ T.T
milah kirim kat sesape yg baru nk balik,bole??huhu.. :p

p/s-selamat ramadhan!!

Binafsha's said...

to arraheeq :

hehe~cmne nk bg?
dh xde sape dh nk blk.
huhu~
xpe2..ade rezeki
mkn lagi ya sis!

salam ramadhan t0o :)

Anonymous said...

huh..qotoif punya pasal^^

creamyfiodesi said...

ade ke mende nih kt mesir?
haha...aku rindu kt tokmiah la..nk mntak org mesir pos ke mororcco r..
=D

Binafsha's said...

trex :D

kite pun rindu tokmiah~
jom pi mori laie nk?
jom la..jomla..
mintak zyra support
mknn kite :P
hahaha~

Binafsha's said...

*mosir

akma said...

salam...sori nak tumpang lalu sat...itula keistimewaan qatoif..nak rasa datangla jordan ni yo...

Hazim Azhar said...

to K.A.M.I,

Malaysia?? ok je =). best gak r.

Haah, aritu jumpe deorang tp x sume yg dapat datang. Ade la 15 org kot.. x pe, len kali boleh wat lagi.. kot2 la yang lain nak datang. =P

:: Followers ::