:: KAU HIDUP UNTUK APA?? ::


Individu 1 >> " aku idop untuk apa??entah lah..dah aku dihidupkan kt bumi ni...untuk hidup la kot"

inDiviDu 2 >> " ermmm....sAyA hidup untuk kErJa..yelah kan,kalo tAk KeRja,caMnE nAk idop kaN??bile KeRjA,dApaT DuiT...aDe duiT,baRu boLeh HiduP!!


iNdiViDu 3 >> " aPe soKlaN ko TanyE ni wEyh?? dAh mEmaNg koMpem iD0p unTuk eNjoy la!!!!! boSaN la Kal0 tAk EnjoY~~"


iNdiViDu 4 >> " i'm oNe of tHe toP sTudenTs iN mY CoLLeGe...oF couRse,mY LifE iS aLL aBout StuDy....i StuDenT yAng pAnDai dAn BijAk,aNd i cOnfiDent i'll bE aN eNgineEr..MY hiDup Ni uNtUk BeRjaYA dALaM pElaJaRaN kiTa LaH kAn???"



" Aku tidak MENCIPTAKAN jin dan MANUSIA melainkan AGAR mereka BERIBADAH kepada-Ku " [Adz-Dzariyat : 56]


" Dan(ingatlah) ketika Tuhanmu berfirman kepada para malaikat, ' Aku hendak MENJADIKAN KHALIFAH di bumi'.

Mereka berkata, ' Apakah Engkau hendak menjadikan ORANG yang mer0sak dan menumpahkan darah di sana,sedangkan kami bertasbih memuji-Mu??'

Dia berfirman, ' Sungguh,Aku Mengetahui apa yang tidak kamu ketahui.." [ Al-Baqarah : 30]


p/s : anda pula bagaimana??anda hidup untuk apa??tepuk dada,tanya iman! ^____^

:: YUMAKO MATSUKI ::

::

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

:: Followers ::