insan ini..

insan ini
yang melahirkan saya tika masa dlu sentiase mengharapkan saya menjadi yang terbaik..ye!terbaik dalam kalangan yang terbaik..
saat waktu dilahirkan,tika membesar,dari meniarap hinggalah kita pandai berjalan..
insan ini
tidak pernah mengeluh untuk menjage kita..walaupun setiap malam perlu mengorbankan waktu tidur..semate-mate untuk memberikan keselesaan kepada anak kecil ini..
insan ini
perlu memberikan komitmen pade suami tersayang,keluarga tercinta,amanah2 yang diberikan di pejabat,kerja2 di rumah..banyaknye kerja..
tapi
insan ini
tidak pernah menunjukkan muka tension mahupun sedih..

insan ini sangat tabah..
insan ini sangat berjase..
insan ini sangat baik hati..
insan ini sangat-sangat disanjungi..
insan ini sangat berharge dalam hidup ini..
insan ini sentiase dirindui..
insan ini sentiase menjadi pembakar semangat di kala saya 'jatuh'..


tanpa insan ini,mungkin hati ini sentiase merasekan sunyi..
hmmm..pilu rasenye memikirkan tntg ini..
siapakah insan ini??

sudah tentulah

IBU saya..


''insan ini''

pada 11 april yang lepas..merupakan ulang tahun insan ini yang ke-54..same juge dengan mama farah..mereka berkongsi tarikh lahir..cumenye tahun lain..kan dik??? ;)...tapi,1 berita yang mengejutkan bile abg saye yg membalas message yang saye antar pada ibu :

''ibu kat hospital nih..call ibu..''

saya mule risau..sape x risau kan..dahla jauh..petang tuh jugak,saye bersame mereka pergi telefon..kedengaran suara ibu yang sangat-sangat ceria..alhamdulillah..lega di hati ini bile semunya ok..ibu cakap..dari ari khamis lagi ibu dah masuk wad..[tyme tuh ari sabtu]..lame dah..detik hati ini..just ade jangkitan kuman..tapi suhu badan ibu sangat2 tinggi..mencecah 40 darjah celcius..huh?tenang2 ea..insyaAllah,xde pape tuh..pujuk diri ini..gembira di hati bile dengar sume org balik minggu itu..sebelum2 ini,slalu ibu n adik je tinggal di rumah..yg len sibuk akan assignment n mcm2..saye n kaklong's family je x blik..maaf ibu..

hmmm...imtihan thani pun dah abes..karisma melabuhkan tirainye dengan jayanya.tahniah sume=)..msia's exhibition bakal menyusul pd 11-13/5 ini..insyaAllah,everything will be run smoothly..a~meen..err,next week..final utk tilawah..adduuhh~banyak gile x hafal lagi..tkotnye =S...then,start paper utk final 21/5 (adik's besday)..hope x lupe besday adik..



10 mei 2009

khas untuk insan2 yang bergelar IBU,MAMA,MAK,MUMMY di luar sane,
SELAMAT HARI IBU..
MAY ALLAH BLESS U ALL..
HANYA ALLAH YANG DAPAT MEMBALAS JASA-JASA MU..
A~MEEN..
SEMOGA HIDUPMU DIPANJANGJAN UMUR
N DIMURAHKAN REZEKI..


16 mei 2009

bakal menjelma pula..

haaa~sebelum terlupe..xlame lagi,HARI GURU n someone's besday..selamat hari guru buat sume guru2..n happy becoming besday =) [anda dah tue,jangan nak perasan mude lagi ok?]

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

:: Followers ::