minum air ja blh kurus..



mengurangkan selera makan

~secara semula jadi air dapat mengurangkan selera makan dan meningkatkan metabolisme seseorang

kenal pasti lapar
~kadang kala rasa lapar bukan disebabkan oleh kekurangan makan,sebaliknya rasa lapar berlaku adalah disebabkan kekurangan air.Jadi minumlah,dan rasa lapar akan mulai hilang..

melancarkan fungsi buah pinggang
~Umumnya buah pinggang tidak dapat berfungsi dengan sempurna tanpa air yang secukupnya.Dengan minum banyak minum air,fungsi buah pinggang akan semakin sempurna dan berat badan akan turun dngan lebih cepat.


air dan bentuk tubuh
~Orang yang mempunyai berat badan yang lebih biasanya memerlukanlebih banyak air berbanding orang yang kurus dari metabolisme tubuh,jadi minumlah lebih banyak air agar dapat memenuhi keperluan air yang diinginkan oleh tubuh.

mencegah penuaan kulit
~Air dapat membantu mencegah penuaan kulit yang biasanya terjadi saat berat mulai turun.Sel kulit yang mula nampak berkedut dan kering akan mulai normal jika kamu minum lebih banyak air.Selain itu air juga dapat membantu membuang sisa toksid dalam tubuh.

Kurang air,berat bertambah
~sekiranya tubuh kekurangan air,maka ia akan menyerap cecair yang ada di dalam tubuh,akibatnya cairan dalam tubuh akan menjadi tidak seimbang dan sempurna.Seterusnya terjadi kenaikan berat badan dan timbulnya rasa haus.Untuk mengatasi masalah ini,kamu harus minum lebih banyak air..

~selamat beramal~

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

:: Followers ::